دانلود اپلیکیشن اندروید

مدیرکل آموزش و پرورش فارس: عملکرد معلمان در زمان شیوع کرونا جایگاه علمی و اجتماعی آنان را ارتقا داد

 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا ، جایگاه اجتماعی و علمی معلمین بیشتر نمایان شد و شاهد بودیم که چگونه معلمان عزیز باتعطیلی مدارس، بدون اینکه ملزم شوند و از آنها خواسته شده باشد ،خودشان با استفاده از هر امکاناتی که داشتند تلاش کردند تا تدریس متوقف نشود و دانش آموزان از تحصیل عقب نمانند.

 


به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، دکتر فرهاد اسماعیلی در حاشیه ارتباط زنده ویدئو کنفرانس با وزیرآموزش وپرورش و درجمع منتخب نمایندگان معلمان نمونه شیراز،ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم  ، گفت: با گذر زمان عمق اندیشه های شهید مطهری بیشتر آشکار می شود و نیاز است که بار دیگر ، با نگاهی جدید و استفاده از تجربیات چهل ساله انقلاب، اندیشه های ایشان را واکاوی کنیم تا بهتر درک کنیم و قطعا در زندگی و مسائل مادی و معنوی مان اثر گذار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه  شخصیت و شان معلم ،از جایگاه والایی برخوردار است ، گفت: در حادثه همه گیری ویروس کرونا ، جایگاه اجتماعی و علمی معلمین  بیشتر نمایان شد و شاهد بودیم که چگونه معلمان عزیز باتعطیلی مدارس، بدون اینکه ملزم شوند و از آنها خواسته شده باشد ،خودشان با استفاده از هر امکاناتی که داشتند تلاش کردند تا تدریس متوقف نشود و دانش آموزان از تحصیل عقب نمانند.

اسماعیلی با یادآوری اینکه در حادثه کرونا خیلی از معلمان داوطلبانه برای کمک به بحث گند زدایی و تهیه ملزومات بهداشتی همکاری و مشارکت نمودند گفت: این مشارکت و همکاری جزو وظایف و مسئولیت های معلمان نبود اما آنان گروههای تشکیل دادند و آمدند تا به هموطنان خود کمک کنند و دانش آموزان نیز با نگاه به معلمشان به همین ترتیب حضور یافتند که نشان از مسئولیت پذیری معلمان در مسائل اجتماعی است.

 

وی گفت: علی رغم مشکلات معیشتی ، جایگاه  معلم همه جا بالاست و ما نیز انتظار داریم این  جایگاه در جامعه ما تنزل پیدا نکند، چنانچه تا کنون هم معلمان  نشان داده اند که این جایگاه والا هست و در شرایط سخت امروز هم در اذهان عمومی والاتر شده است .

مدیرکل آموزش و پرورش فارس عامل موفقیت افراد در فعالیت های مختلف علمی، اجتماعی، شغلی و ... را ویژگی هایی  همچون توان انجام کار گروهی ، تمرکز بر هدف داشتن، تاخیر در تحقق لذت  و عواطف کنترل شده دانست و گفت: توجه به این  ویژگی ها برای معلمان و کسانی که در دستگاه تعلیم و تربیت فعال هستند نیز بسیار مهم است ،چرا که معلم هم با روح و  هم با جسم دانش آموز، هردو کار دارد.

وی کسب تجربه توسط معلمان در طول سالهای تدریس را یک ارزش افزوده تلقی کرد و گفت: به همین علت است که از معلمان به عنوان سرمایه های ارزشمند اجتماعی یاد می شود که باید به خوبی حفظ شده و از تجربیاتشان استفاده کرد.

اسماعیلی افزود: علی رغم اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور نیز در خصوص استقرار یک نظام خاص بازنشستکی  برای فرهنگیان اشاره شده است،تا کنون ساز و کار مناسبی برای استفاده از این تجربیات به کار گرفته نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه این روزها معلمان واقعا نشان دادند که مظهر ایثار و از خود گذشتگی هستند گفت:  معلمانی هستند که در سخت ترین شرایط  درنقاط کور اینترنتی در بحران کرونا از هر کمکی برای تدریس به دانش آموزان دریغ نمی نمایند که این خیلی مهم و واقعا جلوه هایی از ایثار است .

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم و معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه ،ا اشاره به سخنی از امام علی (ع) گفت: باید آنچنان که امام علی (ع) می فرمایند تقدیر از مقام معلم به صورت عملی و عینی باشد.

 عبدالرسول احمدی گفت:  مهمترین دغدغه معلم قبل از اینکه دغدغه معیشتی باشد دغدغه منزلتی و جایگاه معلم در جامعه است که  امروزه متاسفانه شاهد هستیم جایگاه معلم در جامعه آن جایگاهی که باید باشد نیست.

وی با اشاره به برخی از مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور گفت:  امسال به همین دلیل امکان برگزاری مراسم بزرگداشت مقام معلم  فراهم نشد، اما سعی نموده ایم از طرق مختلف، از نقطه نظرات منتخبین استانی استفاده نموده و از آنها نیز به نحو شایسته تقدیر شود.

طراحی و اجرا: طراحی وب نیکو
Top