دانلود اپلیکیشن اندروید

تمهیدات جدید تامین اجتماعی فارس برای کنترل شیوع کرونا


مدیر کل تامین اجتماعی فارس از تمهیدات جدید این سازمان برای کنترل شیوع ویروس کرونا وکاهش ترددهای بیمه شدگان،کارفرمایان و مستمری بگیران به شعب تامین اجتماعی خبرداد. 


به گزارش روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی فارس ابراهیم کشاورز با اشاره به لزوم تداوم تمهیدات لازم برای کنترل شیوع ویروس کرونا  و در راستای کاهش تردد بیمه شدگان،کارفرمایان و مستمری بگیران در شعب و کارگزاری های رسمی تامین اجتماعی گفت : بیمه شدگان متقاضی بهره‌مندی از مزایای مستمری بازنشستگی جهت ارائه و ثبت درخواست مربوطه به واحدهای اجرایی ذیربط در اسفند ماه سال 1398 نیازی به مراجعه حضوری نداشته و در صورت احراز شرایط مقرر قانونی، تاریخ ترک کار آنان به منزله تاریخ درخواست لحاظ خواهد گردید. ضمناً این قبیل از افراد تا پایان فروردین ماه سال 1399 می بایست به منظور پیگیری موضوع به آخرین شعبه دریافت کننده حق بیمه مراجعه نمایند.
وی  همچنین زمان درخواست برقراری مستمری بیمه شدگان اختیاری را تاریخ احراز شرایط قانونی آنان در
 اسفند ماه سال 1398 بر شمرد . 
مدیر کل تامین اجتماعی فارس ادامه داد : مهلت های مقررمربوط به فرآیندهای بیمه صاحبان حرف ومشاغل آزاد، ادامه بیمه بطور اختیاری ، باربران ، خادمین ثابت مساجد و قالیبافان و شاغلان صنایع دستی شناسه دار و ... اعم از مهلت درخواست ، انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه که از تاریخ 1‏/12‏/98 به بعد منقضی شده ، تا پایان فروردین ماه99 تمدید می گردد.
وی از تمدید مهلت مقرر در برگ پرداخت حق بیمه بهمن ماه 98 بیمه شدگان توافقی فعال انفرادی ، رانندگان ، خادمین  ثابت مساجد ، باربران ، کارگران ساختمانی و ... خبرداد و تاکید کرد : مهلت پرداخت حق بیمه این بیمه شدگان تا پایان فروردین ماه99 تمدید می گردد.
کشاورز در مورد آن دسته از بیمه شدگانی که پایان مهلت مقرر ثبت اعتراض به آراء کمیسیونهای پزشکی بدوی آنان پس از تاریخ 1‏/12‏/98  بوده و موفق به ثبت اعتراض خود نگردیده اند بیان داشت : در حال حال حاضر ضرورتی به مراجعه این بیمه شدگان برای ثبت اعتراض نیست و پس از عادی شدن شرایط ، رأی کمیسیون پزشکی بدوی مجدداً به آنان ابلاغ خواهد گردید.
مدیر کل تامین اجتماعی فارس همچنین با اشاره به فراهم شدن زمینه تحویل دفترچۀ بیمه در محل زندگی یا کار بیمه شدگان افزود: با توجه به مهیا بودن الزامات و نرم‌افزار مورد نیاز جهت تحویل دفترچۀ بیمه در محل مورد درخواست بیمه شدگان و مستمری بگیران از طریق سامانه غیرحضوری، رویه انجام کار در اسرع وقت تعیین و متعاقباً اعلام خواهد شد. 
وی  همچنیین از شرکتها، کارخانجات، موسسات دولتی و غیر دولتی، دستگاههای اجرایی و ... که از کارکنان خود گواهی میزان سوابق پرداخت حق بیمه مورد تائید این سازمان را مطالبه می¬کنند درخواست کرد که با استفاده از سامانۀ غیرحضوری سازمان و مراجعه به قسمت مشاهده و اطلاع از سوابق بیمه شدگان این سامانه گواهی مزبور را با دریافت و تأیید آن از طریق اخذ کد رمز ویژه دریافت نمایند زیرا با استفاده از این امکان نیازی به حضور افراد در واحدهای اجرایی نخواهد بود. 

کشاورز در پایان سخنان خود گفت : کلیه بیمه شدگانی که به سوابق قابل مشاهده خود در سامانه غیر حضوری سازمان متعرض می‌باشند، می‌توانند مراتب اعتراض خود را از طریق امکان تعبیه شده در سامانۀ مزبور ثبت و شعب سازمان مکلف اند جواب لازم را نیز بصورت غیر حضوری در اسرع وقت ارائه نمایند.

طراحی و اجرا: طراحی وب نیکو
Top